2015. október 7., szerda

Novella - (Tavaszi Ajándékozós Izé)

A Tavaszi Ajándékozós Izé egy az Imagine közösségen belül létrehozott "mozgalom", amelynek keretei között a résztvevők három kérést írnak, valamint később választanak. A három kérés történetekre vonatkozik, lehet akár egy kész ötlet, vagy csak műfaji és apró cselekménybeli kikötés, a lényeg, hogy ki lehessen kerekíteni belőle egy novellát. Minden résztvevő választ a névtelen kérések közül, megírja a történetet, aztán a határidő lejártakor megkapja ajándékát és később megtudja az író nevét is.
Minden évben megrendezésre kerül, én eddig kétszer vettem részt, mindkét alkalommal sikerült sci-fi novellát kikerekíteni a kérésből. Mindkettő érdekes kihívást nyújtott és bár nem vagyok maradéktalanul elégedett az eredménnyel, fontos tapasztalatokat szereztem írásuk közben. Mivel a történetek az ötletgazdákat illetik, nem szeretném a blogon bejegyzésként megosztani őket, így az Imagine oldalán olvashatóak.

2013 - Miért csak én?

A kérés így szólt: "Egy másik romantikus novellát kérnék, amely sci-fi, és melyben az okozza a fő konfliktust, hogy a két szereplő különböző világból érkezett. Akár társadalmilag, akár fajilag különbözőek. A szereplők legyenek fiatalok, a végét pedig az íróra bízom."

2014 - Tudás és tudatlanság

A kérés így szólt: "A történet „főszereplője” egy ismeretlen tárgy legyen, amit egy idegen bolygón vagy az űrben találnak. Szeretném, ha a novella arról szólna, hogy részben vagy egészben rájönnek, mire való. Legyen a novella komoly, sötét, lehet horrorba hajló is."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése